5 sposobów na wysyłanie firmowych przesyłek kurierskich bez „rozbijania banku”

Firmy bardzo często korzystają z usług tylko jednej lub dwóch firm kurierskich, z którymi wcześniej podpisały umowę. Są przy tym przekonane, że dobrze wybrały kuriera. Czy rzeczywiście wybrane przez nich firmy dostarczają paczki szybko, bezpiecznie i bez „rozbijania banku”? Z naszych doświadczeń wynika, że wygląda to różnie. Opieranie się na własnych przekonaniach co do słuszności dokonanych wyborów często bywa zawodne a tanie usługi okazują się ostatecznie kosztowne.

Chcesz mieć pewność, że nie przepłacasz na firmowych przesyłkach kurierskich? W tym artykule przedstawię Ci 5 najlepszych wskazówek dotyczących wysyłania paczek i korespondencji biznesowej bez „rozbijania banku” a przy tym szybko i bezpiecznie.

  1. Zrób audyt firm kurierskich

Każda firma kurierska ma swoje mocne i słabe strony. Jak badają to firmy? W zdecydowanej większości przypadków opierają się na opiniach o firmach kurierskich publikowanych w Internecie. Następnie przed podpisaniem umowy porównują ceny wysyłek oferowane przez kurierów dla różnych wag, objętości, odległości a nawet krajów a także sprawdzają zakres i dostępność warunków dodatkowych, takich jak np. usługi ekspresowe w postaci dostawy tego samego dnia.

Taka analiza ofert firm kurierskich jest procesem trudnym i pracochłonnym. Można go jednak zautomatyzować. Z pomocą przychodzi tu porównywarka usług kurierskich OptiChoice.pl, która automatyzuje cały proces wyboru najlepszej firmy kurierskiej. System umożliwia porównanie cen w czasie rzeczywistym pomiędzy różnymi kurierami i brokerami kurierskimi i za każdym razem, gdy użytkownik chce nadać paczkę, proponuje kurierów, którzy dostarczą ją najtaniej.

  1. Zawieraj długoterminowe kontrakty

Coraz częściej firmy narzekają na wzrost cen. Można go czasowo ograniczyć, dzięki długoterminowym kontraktom na dostawę. Gdy podpiszesz długoterminową umowę z firmą kurierską, możesz liczyć na:

  • Stabilne ceny przesyłek w okresie objętym umową
  • Większą elastyczność dla Twojej firmy w zakresie warunków i procedur wysyłki
  • Priorytetowy dostęp do wszelkich promocji, ofert i rabatów
  • Specjale zniżki na wysyłki hurtowe
  • Większą przejrzystość dzięki raportom dostosowanym do potrzeb klienta
  • Dedykowanego opiekuna do obsługi wszelkich problemów związanych z dostawą.

Również i w tym przypadku pomocny okaże się integrator firm kurierskich – OptiChoice.pl. Oprogramowanie nie tylko porówna obecne warunki kurierów, z którymi współpracujesz, ale również zapewni Ci dostęp do historycznych danych związanych z terminowością i kosztami zrealizowanych już doręczeń. Taka dogłębna, automatyczna analiza dotychczasowych warunków współpracy może być doskonałym punktem wyjścia do podjęcia decyzji, czy renegocjować kontrakt i przedłużać umowę z firmą kurierską na kolejny okres.

  1. Świadomie korzystaj z rabatów

Większość kurierów oferuje różne zniżki na wysyłki. By z nich skorzystać:

  • Używaj integratora usług kurierskich OptiChoice.pl.
    Platforma w czasie rzeczywistym wskaże najtańsze oferty wysyłkowe dla danej przesyłki z uwzględnieniem bieżących zniżek i ofert specjalnych.  
  • Zapisz się do programu członkowskiego kuriera.
    Wielu kurierów oferuje konta korporacyjne i programy lojalnościowe z obniżonymi stawkami lub innymi zachętami.
  • Korzystaj z usług konsolidacyjnych, gdy jest to możliwe.
    Usługi konsolidacyjne są oferowane przez niektóre firmy kurierskie i pozwalają na połączenie wielu paczek w jedną przesyłkę, co zmniejsza ogólne koszty nadań.
  1. Kontroluj czas dostarczenia

Chociaż oszczędzanie pieniędzy na wysyłce jest posunięciem odpowiedzialnym, nie ma sensu, jeśli twoje paczki nie będą docierać na czas. Dlatego śledź swoje przesyłki, aby mieć pewność, że zostaną dostarczone przez kuriera w wyznaczonym w umowie terminie.

Już nie musisz logować się na platformę danego kuriera, by sprawdzić status przesyłki. Wszystkie statusy nadań Twoich paczek sprawdzisz z poziomu platformy multikurierskiej OptiChoice.pl, również te historyczne, już zrealizowane.

  1. Optymalizuj wysyłki

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że najtańsze jest zawsze najlepsze. Oczywiście można zaoszczędzić kilka złotych na wstępie, wybierając najtańszą opcję – ale jeśli okaże się ona zawodna lub niedostępna, zapłacisz znacznie więcej w postaci straconego czasu, niewykorzystanych możliwości i sfrustrowanych klientów.

Dlatego tak ważny jest odpowiedni balans pomiędzy ceną a jakością. Jak go uzyskać? W przypadku usług kurierskich – dzięki optymalizatorowi Optichoice.pl. To rozwiązanie dla tych firm, które chcą zoptymalizować swoje wysyłki nie tylko pod kątem cen, ale i szybkości nadań. Jest to możliwe dzięki integracji wielu firm kurierskich w jednym miejscu, rozbudowanej analizie historycznej ich cen i terminowości nadań oraz złożonym algorytmom automatyzującym wybór najbardziej optymalnych firm wysyłkowych.

Podsumowanie

Istnieje wiele strategii, które można wykorzystać, aby zmniejszyć koszty korporacyjnych przesyłek kurierskich, bez poświęcania ich jakości. Najnowocześniejszą z nich jest OptiChoice.pl. To platforma, z którą  możesz zaoszczędzić nawet do 10 procent na kosztach swoich przesyłek bez poświęcania ich jakości.